Nem a város határa lesz a dugódíj zónahatára

2012. június 15.
a a a

Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára - mondta Tarlós István csütörtökön, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában. A városvezető úgy vélte: ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétől mindenkinek fizetni kellene, „aki beteszi a lábát Budapestre”. A főpolgármester álláspontja szerint a zónában lakóknak nem kellene fizetni.

A főpolgármester elmondta, több okból sem szeretné, ha a városhatár lenne a díjfizető zóna határa, hiszen akkor a vidékről látogatóba érkező családtagoktól kezdve az Országgyűlésbe érkező parlamenti képviselőkig mindenkinek fizetnie kellene. Hozzátette: a városhatárokon „pont semmilyen” tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.

A fizetendő díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni. A városvezető tájékoztatása szerint két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ. 

A tanácskozáson résztvevő polgármesterek személyét firtató előző napi sajtóhírre utalva elmondta: azért őket hívta meg, mert az egyik - Láng Zsolt (Fidesz-KDNP) - a parlament önkormányzati bizottságának elnöke, a másik - Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP) - a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének (BÖSZ) elnöke, a harmadik - Wintermantel Zsolt (Fidesz-KDNP) - közlekedésmérnök és szakértő. Bús Balázs (Fidesz-KDNP) óbudai polgármesterre utalva jelezte: a tanácskozásra nem azt hívta meg, aki „szociális munkás alapfoglalkozású és azt javasolta, hogy egész Budapest területére vezessék be a dugódíjat” – írja az MTI.

A főpolgármester azt is hangsúlyozta: szeretné világossá tenni, hogy az úgynevezett dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis elődje, a szabad demokrata Demszky Gábor a négyes metró uniós támogatásának feltételeként vállalta azt.

Hírkép galéria

Az oldalon megjelenő hírekhez tartozó képek gyűjteménye.

Program